O nás

Půjčovna obytných plavidel: LODĚ-HLUBOKÁ.CZ

Společnost Yachtboom CZ s. r. o., jenž je provozovatelem půjčovny LODĚ-HLUBOKÁ, zahájila v březnu 2013 výstavbu 4 ks obytných lodí YB35 určených primárně k dlouhodobému i krátkodobému pronájmu s možností plavby po horním toku řeky Vltavy. Plavební sezóna začíná 1. května a končí 30. září každého roku. 

Slovo pana starosty města Hluboká nad Vltavou:

Splavnění Vltavy - proč se realizuje, komu a k čemu má sloužit?

Ing. Tomáš Jirsa, senátor

"Vltava jako vodní cesta byla využívána několik set let až do doby postavení první přehrady v padesátýchletech. Mezi Českými Budějovicemi, Prahou až Hamburkem probíhala intenzivní a zdokumentovaná plavba již od roku 1547. Tehdy plavba měla opravdu hospodářský význam a z Českých Budějovic v devatenáctém století ročně vyplouvaly stovky lodí 20 až 40 metrů dlouhých..."

O projektu splavnění Vltavy rozhodla vláda ČSSD v roce 2004. Hlavním důvodem zřejmě bylo, že vstup do EU umožnil tento projekt financovat z evropských fondů. Je potřeba opakovaně zdůraznit, že tyto prostředky Evropská komise poskytuje pouze na kapitolu „vodní cesty v členských zemích EU" a nelze je použít na jiné projekty či stavby. Představy některých politiků, že by tyto prostředky „mohly být alokovány" například na stavbu dálnice, jsou mimo realitu.

Realizaci splavnění řídí a financuje státní organizace Ředitelství vodních cest. Je nutné zdůraznit, že jako součást splavnění realizovala společnost Povodí Vltavy projekty protipovodňových opatření. Tolik kritizovaná prohrábka Vltavy a úpravy břehů připravily České Budějovice na bezproblémové zvládnutí Q100, tedy na průtok stoleté vody, který by jinak město opětovně zaplavil.

Jsem si jist tím, že ti, kteří dnes kritizují prohrábku a splavnění, by ještě více kritizovali další nezvládnutou povodeň. Představy některých členů krajského zastupitelstva o „zastavení" projektu jsou tak chybné, protože na to krajské zastupitelstvo nemá žádný vliv.

Všude v Evropě jsou vodní cesty běžnou součástí dopravní infrastruktury. Tisíce českých občanů jezdí každoročně na dovolenou na vodě na kanály do Holandska či řeky do Francie, kde z rekreační plavby žijí celé regiony. Lipno, Orlík, Slapy i Praha jsou plné lodí. Přes zdymadlo v Českém Vrbném projelo v loňském roce přibližně 13 000 osob, letos o něco méně. Nicméně, nejedná se o splavnění úseku České Budějovice– Hluboká nad Vltavou, ale České Budějovice – Praha.
Na Baťově kanálu (!) na Moravě ročně projede přibližně 70 000 lidí. Moravané a moravští politici nedají na „kanál" dopustit a považují ho za turistickou atrakci prvního řádu. Je mi líto, že se řada jihočeských politiků zapojuje do negativní kampaně proti splavnění Vltavy."

"Pouze budoucnost ukáže, že Vltavská vodní cesta má svůj význam."

[1] Ing. Tomáš Jirsa. Stránka senátora parlamentu České republiky - články [online]. Publikováno 2012-11-07. [cit. 2013-06-05]. Dostupné na: http://www.tomasjirsa.cz/clanky/nekolik-otazek-ke-splavneni

Děkujeme našim partnerům

TOPlist

Vyplouváme z moderní mariny v Hluboké nad Vltavou!

Na dohled od mariny: aquapark, golf, ZOO, zámek, wellness, adrenalin park.
Těšte se, stojí to za to :-)
Splavnost Vltavy 2017: do 30.6.2017: ČB - Kořensko, od 1.7.2017: ČB - Orlík